.
A CSEND MÁSIK OLDALA
.
Vázlatok a fényadásról
.
Kecskés-Radványi
.
Hátralapozás 3b Előrelapozás
.
A FÉNYADÁS GYAKORLATA

Tudjuk: "A tökéletesség birtoklása számunkra csak a felé való törekvésben lehetséges. De ez azt is jelenti, hogy ha törekszem felé, már birtoklom is. A tökéletesség felé vezető út pedig nem hosszú, nem fokozatos, hanem egylépésű. Ha léptem, már ott is vagyok." (Biegelbauer)
-
A fényadás a másik emberhez (és a létezéshez) való szeretetteljes hozzáállás. A fényadás gyakorlata mindvégig analógia. A következőkben megfogalmazottak csak ajánlások arra nézve, hogyan tudom kifejezni a másik ember számára, hogy most felé nyitok teljes szívemből, és a következő üzenetet közvetítem: szeretlek, elfogadlak Téged annak, aki vagy és olyannak, amilyen vagy. Ennek az attitűdnek még számtalan kifejezési formája lehet.
-
"Mindannyian egyedi és megismételhetetlen csodák lévén, mindannyian más és más módon, személyiségjegyeinknek megfelelően, a másikra teljesen odafigyelve, a számára az adott pillanatban legmegfelelőbb gesztussal fordulunk a másik felé. Ezért van, hogy minden fényadónak más és más a módszere." (Biegelbauer)
.
A BELSŐ CSEND
.
A másik ember felé fordulás (a teljes odafordulás) könnyebben megvalósítható a fényadó számára, ha összeszedett állapotban van. A belső út közege a belső csend. Ennek az állapotnak az elérését segíti a belső csendhez vezető testhelyzet felvétele. Először lezárjuk a spontán energia-kilépő pontokat, majd elindulunk a nyugalom állapota felé: kényelmesen elhelyezkedünk, lábainkat keresztbe tesszük, gerincünket kiegyenesítjük, és a két tenyerünket összetéve, kezeinket a szívgödör elé tesszük. A szimbolikus belső látás szervét, a "harmadik szemet" nem zárjuk le, de a szemünket becsukjuk, és csak a lélegzetünkre figyelünk. Ezt a gyakorlatot, amikor szükségesnek tartjuk, akár több percig is végezhetjük.
.
.A FÉNYADÓ IMÁJA
.
A belső csend létrejöttét gondolatainkkal is segíthetjük. Pali erről így írt: "Meggyőződésem, hogy a gondolatok segíthetnek a cselekvéshez, gazdagíthatják tartalmát. Ezért merem csak leírni a leírhatatlant, megfogalmazni a megfogalmazhatatlant, azt, ami a fényadást megelőző belső csendben ki nem mondott szavakkal árad."
A fényadó imája az egyik legegyértelműbb és legszebb megfogalmazás, ami tökéletesen visszatükrözi a fényadás lényegét. (Amikor ezt megértettük, "gondolatok nélkül" is tudunk fényt adni.)
.
FÉNY ADÁSA BÁRKINEK ÉS BÁRHOVÁ
.
A fény adásához szükséges felkészültség némi gyakorlás után már néhány másodperc alatt is könnyedén elérhető. Amikor létrejön a belső összeszedettség állapota, kinyitjuk a szemünket és megkezdjük a fényadást. A fény adása a másik ember felé irányuló gesztus. A fényt ezért általában kézzel adjuk, mert így az érzékelhetőbb a másik ember számára. A fény adása tehát akkor a legkönnyebb, amikor az összeszedettség állapotában vagyunk. Ennek az állapotnak az elérését segíti a belső csend, ilyenkor az énünk lassan a háttérbe húzódik, és így csupán a "tiszta fény" marad.
-
A fényt a testünkből bárhonnan "kiléptethetjük". Fényt mindenkinek lehet adni a test bármely részére. Fényt még magamnak is adhatok. Ha a fény adásakor a körülmény megkívánja, akkor azt ne kézzel adjuk, hanem léptessük ki bárhonnan a testünkből. Emlékezzünk rá, a fényadó nem energiát közvetít, nem energiát ad. A fény a szeretet áradása. A fény a Mindenség Szíve és az ember közötti közvetlen kapcsolat, végtelen és kimeríthetetlen a forrása, ezért közvetíthetem ezt az üzenetet korlátozás nélkül. A fényadó ezért adhat akár órákon keresztül is fényt. Fontos megjegyezni, fényadásakor a másik embernek nem feltétlenül kell éreznie bármit is!
.
FÉNY ADÁSA A "HARMADIK SZEMRE"
.
A "harmadik szem" nem kötődik semmilyen anatómiai szervhez, az csupán egy szimbolikus szerv, a "belső látás" szerve. Helye a koponyacsont mögött kb. 9 cm mélyen, annak geometriai középpontjában van. Amikor harmadik szemre adunk fényt, azt ide adjuk, a karunkat előre nyújtva, tenyerünkből kiléptetve. Ha elfárad az egyik karunk, akkor azt a másikkal felválthatjuk. Amikor a harmadik szemre adjuk a fényt, akkor, aki kapja, annak a szeme legyen csukva, a mi szemünk pedig maradjon nyitva. Amikor készen állunk a fény adására, akkor a másik homlokához finoman hozzáérintve az ujjunkat, jelezzük, hogy most kezdjük a fényadást.
-
Ha valakihez eljut az igazi szeret üzenete, akkor számtalan esemény következhet be. Amint valaki először tapasztalja meg, hogy Őt teljesen elfogadják, korlátozás nélkül szeretik, gyakran megindul a benne lévő feszültségek "oldódása". Ezért kell a fény adójának feltétlenül nyitott szemmel maradnia, hogy bármilyen nem várt esemény észlelésekor azonnal segíteni tudjon.
-
A harmadik szemre való fényadásnak sincs korlátja, de biztonsági okokból célszerű a következőket betartani: harmadik szemre nem adunk fényt gyermeknek, epilepsziásnak, nyilvánvaló elmebetegnek és magunknak. A harmadik szemre napi egyszer, 7 és 10 perc közötti időtartamban adhatunk fényt. Amikor letelik a hét perc, a másikat a következőképpen vezessük vissza a normál állapotba: finoman támasszuk meg a két kezünket a halántékánál, majd a hüvelykujjunkkal a szemöldökívet simítsuk végig középtől kifelé háromszor (vagy ameddig szükséges), és közben szólítsuk fel, hogy lassan nyissa ki a szemét.
.
A FÉNYADÁSBAN MEGÉLJÜK A TALÁLKOZÁS CSODÁJÁT
.
"A fényadásban megéljük a találkozás csodáját. Minden találkozás lehetőség arra, hogy létem és életem csodájának üzenetét közvetítsem a másiknak, és az ő élete és léte csodájának ajándékával gazdagodjam." (Biegelbauer)

________________________
.
A lap tetejére
.
Hátralapozás Előrelapozás
.
Honlaptérkép
.
Vissza
_